کارخانه تولید فرنچ فرایز ،آشنایی با تولید کنندگان معتبر فرنچ فرایز در دنیا

کارخانه فرنچ فرایز Aviko

شرکت آویکو بیش از 50 سال است که به فرآوری سیب زمینی می پردازد . از زمان تشکیل آن در سال 1962 ، روز به روز گسترش یافت و به یکی از بزرگترین تولید کنندگان اروپایی در زمینه ارائه محصولات سیب زمینی تازه ، منجمد و خشک تبدیل شد.

امروزه کارخانه تولید فرنچ فرایز آویکو در ردیف چهار تولید کننده بزرگ محصولات  سیب زمینی در جهان است که در بیش از 110 کشور جهان فعالیت دارد. آویکو با پشتوانه مالی شرکت هلندی Royal Cosun حمایت می شود و گردش مالی سالانه آن 2 میلیارد یورو است.

کارخانه فرنچ فرایز
کارخانه فرنچ فرایز

کارخانه فرنچ فرایز Farm Frites

شرکت فارم فریتز  انواع سیب زمینی سرخ کرده و محصولات سیب زمینی را ، چه منجمد  و چه تازه ، ارائه می دهد. و یکی از معدود تولید کنندگان با توانایی تولید انواع محصولات سیب زمینی میباشد وکارخانجات فرآوری سیب زمینی  متعددی را در هلند  ، بلژیک  ، لهستان  ، مصر  و آرژانتین اداره می کند.

این شرکت که در سال 1971 تأسیس شده و از ابتدا تا کنون یک شرکت خانوادگی بوده است ، 1500 نفر برای فارم فریتز کار می کند و ظرفیت پردازش سیب زمینی آن 1.3 میلیون تن در سال است و با شش کارخانه و چهارده دفتر فروش به تولید و صادرات محصولات سیب زمینی به 80 کشور جهان میپردازد.

کارخانه فرنچ فرایز Lamb Weston

شرکت لمب وستون یکی از بزرگترین تولید کننده انواع ویژه سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی در اروپا است و دارای 4 مرکز تولید در هلند و همچنین مراکز تولید در انگلستان  و اتریش میباشد.

در پایان سال 2016 ظرفیت تولید این کارخانه فرنچ فرایز 710 هزار  تن محصول سیب زمینی بوده است.  این شرکت حدود 1400 کارمند بوده و محصولاتش در بیش از 110 کشور در سراسر جهان با نام تجاری Lamb Weston به فروش می رسد.

کارخانه فرنچ فرایز Lutosa

شرکت Lutosa یک شرکت بلژیکی میباشد.
این کارخانه فرنچ فرایز در سال 2007 به مالکیت شرکت Pinguin تا شرکت Pinguin-Lutosa را تشکیل دهد.
در سال 2013 فعالیتهای پردازش سیب زمینی Pinguin-Lutosa به شرکت مک کین فودز فروخته شد و شرکت لوتوزا به عنوان یکی از شرکتهای تابعه مک کین وودز درآمد.
طبق گزارش مدیر عامل شرکت لوتوزا در سال 2016 این شرکت 750.000 تن سیب زمینی را فرآوری نموده است.
گفته می شود در اوایل سال 2017 ، 1000 نفر (850 کارمند ثابت و 150 کارمند موقت) در شرکت لوتوسا مشغول به فعالیت بوده اند.

کارخانه فرنچ فرایز Mc cain

کارخانه فرنچ فرایز مک کین یک برندبین المللی در صنعت مواد غذایی منجمد و بزرگترین تولید کننده محصولات ویژه سیب زمینی یخ زده در جهان است که تقریباً 18000 نفر در آن مشغول به کارهستندو دارای 50 مرکز تولید در نقاط مختلف دنیا مییاشد.
مک کین یک شرکت خصوصی مستقر در کانادا میباشد و فروش سالانه این شرکتبیش از 6 میلیارد دلار میباشد.
محصولات این کارخانه فرنچ فرایز را می توان در رستوران ها و فروشگاه های خرده فروشی در بیش از 160 کشور در سراسر جهان یافت.

خطوط و ماشین آلات

ارائه شده توسط شرکت راهکار نوین اسپادانا :

 

  • خط کامل تولید سیب زمینی فرنچ فرایز French Fries ( سیب زمینی خلال شده و نیمه سرخ شده و منجمد )
  • خط کامل تولید چیپس سیب زمینی (چیپس ساده و کتل چیپس) و انواع اسنک
  • خط کامل تولید پوره (پرک) سیب زمینی
  • خط کامل تولید نشاسته سیب زمینی
  • خط کامل تولید هاش براون Hash Browns 
  • ماشین آلات سورتینگ سیب زمینی و پیاز
  • ماشین آلات شستشوی سیب زمینی
  • سیستمها و تجهیزات ذخیره و انبار سیب زمینی و پیاز
  • ماشیین آلات تمام اتوماتیک پوستگیری پیاز
  • ماشین آلات انجماد سیب زمینی و سبزیجات به روش IQF ( تونل انجماد )

آیا میدانید ؟

سرانه مصرف سیب زمینی در ایران 45 کیلوگرم است درحالی که میانگین جهانی مصرف سیب زمینی تنها 34 کیلوگرم اعلام شده است . سرانه مصرف این ماده خوراکی درکشورمان از مصرف جهانیان 11 کیلوگرم بیشتر است ولی این رقم در مقایسه با سرانه 120 کیلوگرمی کشورهای پیشرفته رقم پایینی است پس ارزش غذایی سیب زمینی باید در سبد خانوار جایگاه ویژه ای داشته باشد زیرا می تواند هزینه خانوار را در مصرف محصولاتی مانند برنج کاهش دهد.

از حدود پنج میلیون تن تولید سیب زمینی در کشور، 500 هزار تن آن در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود که رقم پایینی است بنابراین باید تلاش کنیم تا با تبیین ارزش غذایی سیب زمینی، مصرف آن را در صنایع تبدیلی ( مانند کارخانه تولید فرنچ فرایز ) نیز افزایش دهیم.

مطالب بیشتر

هنوز به دنبال چیزی هستید؟